I'm leavin' today. Leavin it.. to change - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kayleigh Strien - WaarBenJij.nu I'm leavin' today. Leavin it.. to change - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Kayleigh Strien - WaarBenJij.nu

I'm leavin' today. Leavin it.. to change

Door: Kays

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

05 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo :) Ik schrijf dit terwijl ik in mijn korte broek en hemdje koude verse pineapple juice zit te drinken. En ik heb net een ijsje op. Dus.

Maar ik zal jullie niet langer tergen met het heerlijke warme weer hier. (soms misschien, maar niet met de opzet om jullie te pesten).

Gisteren ben ik gezond en moe aangekomen in het paradijsje. Nadat ik thuis mijn koffer had dichtgedaan en nog twee overheerlijke tosti's salami ophad, had ik best zin om te gaan. Ook de regen werkte daar erg in mee moet ik zeggen. Maar toen ik op schiphol aankwam, en daar de harde kern van mijn bestaan bij elkaar zag, werd mijn ademsappel wel ineens heel groot in m'n keel. Mijn ouders. En natuurlijk Eleftheria. Mijn surrograat moeders Els en Margreet. En Lara, Janiek en Jedidja als vaste basis. Lotte kon er niet zijn, maar d'er pasfoto heeft meegekeken.
Na een koffie en wat geteutel, moest ik afscheid nemen. Het omhelzen van iemand gaat me normaal gesproken niet moeilijk af, ben er zelfs goed in. Maar nu, deed het pijn en was het moeilijk. De harten die ik nog even tegen me aan kon drukken, die zoveel voor me betekenen, zou ik voor zes maanden niet horen kloppen. Ik zou ze mee moeten nemen, vastgeklemd onder m'n ribben. And that really hurts. (

  • 05 Oktober 2012 - 18:01

    Eline:

    echt leuk om te lezen kayleigh! heel veel plezier daar xxxxx

  • 05 Oktober 2012 - 18:08

    MC:

    Hee babe :)
    Zo fijn om dit te lezen. Supersuperfijn dat alles gewoon tof is.
    I pray for you!

  • 05 Oktober 2012 - 18:30

    Marlies:

    Hee Kayleigh,
    wat leuk om te lezen! Ik wens je heel veel plezier daar met alle lieve kindjes en andere mooie en leuke dingen! En natuurlijk ook succes als het wat minder gaat;)
    Wij bidden thuis voor je hoor!

  • 05 Oktober 2012 - 18:30

    Marlies:

    Hee Kayleigh,
    wat leuk om te lezen! Ik wens je heel veel plezier daar met alle lieve kindjes en andere mooie en leuke dingen! En natuurlijk ook succes als het wat minder gaat;)
    Wij bidden thuis voor je hoor!

  • 05 Oktober 2012 - 19:14

    Bobby:

    Sounds góóóóód! Leuk verhaal ook! Keep up te good work :)! X

  • 05 Oktober 2012 - 19:52

    Rosalie:

    Schande, Ik heb je heulniet meer gezien. Ik wens je heeeeeeel veel plezier, geluk enz... En ga je blogs natuurlijk volgen! Liefs xx

  • 05 Oktober 2012 - 20:01

    Mam En Pap:

    Hallo mooi geliefd kind van ons. We zitten bij Jan en Magda en heb net je verhaal voor gelezen. We zijn het er over eens dat je schrijver moet worden. Magda heeft het net wel 80 x gezegd. Ik kan je verhaal niet zonder te huilen voorlezen, maar ik ben blij voor je, je hebt het verdiend. Ik hoop dat ik eleftheria vanavond Cruz hoor zingen. Ik herkende het gelijk, ga er een wedstrijdje van maken of ik ze iedere keer herken. Wat fijn dat je zo goede klik hebt met helen en de kids (hadden we ook al van haar vader gehoord :) ik zou nog zoveel meer willen zeggen/wensen maar vooral Gods onmisbare zegen en blijf in Hem zoals Hij in jou is. Dikke lebber, mamzel en je vader

  • 06 Oktober 2012 - 10:27

    Lotte:

    MARVELLOUS! Ik mis je Kay, maar fijn om te lezen dat r nog geen haakplekkies zijn ^^

  • 06 Oktober 2012 - 16:25

    Gerrie:

    Goed om te horen dat het zo goed klikt. Geniet ervan. En je schrijft erg gezellig.

  • 06 Oktober 2012 - 18:02

    Joke De Keijzer:

    Hoi Kaylleigh,
    Dis nou wat ons bedoel as ons praat van die land.
    Jy moet oppas dat die land nie diep in jou merg indring nie want ek hoor, jy is al klaar mal van alles wat die continent Afrika jou bied.
    Dis die mense, die natuur, die klimaat, die musiek, die taal en die son wat jou so lekker laat voel.
    Geniet dit elke dag en jy sal agterkom wat die lewe inhou.

    Ons gaan jou volg en so nou en dan ietsie vir jou skryf in Afrikaans.
    Jy sal vinnig leer.

    Lieve groete Joke de Keijzer

  • 06 Oktober 2012 - 18:24

    Niels Van Der Heiden:

    Waauw, geweldig om te lezen Kayleigh! Je schrijfstijl is echt top, zie het gewoon helemaal voor me!
    Fijne tijd daar, en ik blijf dit zeker lezen!

  • 07 Oktober 2012 - 18:56

    Els:

    Lieve Kayleigh...heerlijk om wat van je te lezen. Je schrijft het inderdaad echt zoals je bent. Ik zie het ook helemaal voor me. Volgens mij ben je in een "warm" gezin terecht gekomen.
    Ik vond het fijn om op Schiphol afscheid van je te nemen....pppffff....
    Vanmorgen zat ik in de kerk en de dominee bad voor je. Ik schoot vol want wie moest ik nu knuffelen uit de kerk. Nou, dat was zo opgelost hoor.....je mams stelde zich beschikbaar. Heerlijk!
    Nu voor jou een dikke knuf!!

    Els

  • 08 Oktober 2012 - 11:13

    Emilios En Dianos:

    Lief skatteke!!

    Wat is dat genieten zeg om jouw verhaal te lezen! Je moeder heeft gelijk... (zag en sprak je paps en mams zaterdag bij de Plus, Knus saampies boodschappen doen en heul verstandig saampies 't bonnetje na betaling controleren. Want stel je voor dat de verkeerde brodchen zijn afgerekend en je een paar dubbelties meer kwijt bent! Snap 't hor.. ;-)) Maar goed, wat wilde ik zeggen.. O ja... Je moeder heeft gelijk.. JIJ moet echt een boek gaan schrijven! Hoe boeiend, grappig, lief, leuk en fantasierijk jij kan schrijven. Tis net of ik het meebeleefd heb! Echt superleuk!!!

    Lieve schat, nogmaals heul veul plezier daar!! We pray for you!!(gister waren we gebedslijstje aan 't maken, zegt Emiel; "We kunnen ook voor Kayleigh bidden". Hoe lief!! Hij is echt gek met jou hor! (Ik natuurlijk ook ;-) Toen we vorige week zondag terugfietste zei hij nog: "Klinkt misschien stom, en we zien ze niet heel vaak, maar toch ga ik d'r missen. D'r humor, smile, praatje, spontaniteit (kan ik ff de hond uitlaten?? Oudjaarsavond, church e.d.. you know.. So we pray for you! En natuurlijk af en toe een berichtje. That's all we can do for you.. (I guess??)

    Love you!!

    Hele dikke knuffel van ons 3-tjes en een lekkere natte lebber van Jody (is gister alweer 2 jaar geworden, oftewel 14, dus een officiële PUBER AAAHHH!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Africa is a disease, and once it catches you... you can not be cured. - Bishop David Mwasoata

Actief sinds 26 Sept. 2012
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 25850

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 23 Maart 2013

South Africa Adventure

Landen bezocht: